Region Värmland / Nyhetsarkiv / Folkhälsopriset delas ut under regionfullmäktige den 24 april

Folkhälsopriset delas ut under regionfullmäktige den 24 april

För tredje gången delar Region Värmland ut ett folkhälsopris. Prisutdelning sker under regionfullmäktige den 24 april. Media välkomnas att delta.

Folkhälsopriset ges till en organisation som bidragit till en förstärkt, god och jämlik hälsa i den värmländska befolkningen. Intresset att delta i år var stort. Den vinnande organisationen utsågs bland 20 nominerade bidrag som uppfyllde kriterierna.

Priset delas ut i samband med regionfullmäktiges möte. Media välkomnas att delta under ceremonin.

Tid och plats

Tid: Onsdag den 24 april klockan 11.00.

Plats: Wermland Opera, Lilla scenen, Älvgatan 49, Karlstad.

Efter prisutdelningen finns möjlighet för media att intervjua representanter för den vinnande organisationen samt kultur- och bildningsnämndens ordförande Sofia Magnusson och första vice ordförande Mattias Joelsson.

Om folkhälsopriset

Varje vår delar Region Värmland ut ett folkhälsopris till en värmländsk organisation inom idéburen sektor eller näringslivet.

Pristagaren, som premieras med 100 000 kronor, ska ha gjort en insats av särskild betydelse för folkhälsan i Värmland. Insatsen ska bidra till en förstärkt, god och jämlik hälsa i den värmländska befolkningen.

Mer information om folkhälsopriset finns på regionvarmland.se/folkhalsopriset.