Folkhögskolor i Värmland / Nyhetsarkiv / Kultur, natur- och kulturarv som attraktionskraft
Landsbygdsvy med äldre hus och skog.

Kultur, natur- och kulturarv som attraktionskraft

Nätverksbyggande i gränsregionen Glåmdalen, Finnskogen och Klarälvdalen – välkomna till Klarälvdalens folkhögskola fredag 31 mars kl 09.30 – 16.00.

Norra Ny Utveckling, Klarälvdalens folkhögskola och Platsutveckling.se bjuder in till ett seminarium på temat Kultur, natur- och kulturarv som attraktionskraft.

Seminariet är uppstartsmötet för Leaderprojektet – Nätverksbyggande i gränsregionen Glåmdalen, Finnskogen och Klarälvdalen. Syftet är att stärka banden mellan Sverige och Norge med målet att etablera varaktiga nätverk i det gränsöverskridande samarbetet.

Om projektet Nätverksbyggande i gränsregionen Glåmdalen, Finnskogen och Klarälvdalen (platsutveckling.se)

Dagens inspiratör

Seminariets huvudtalare och inspiratör är Thorsten Laxvik, medförfattare till boken Framtidens by – när lokalsamhällen tar sig rätten att blomstra. I boken Framtidens by diskuteras vägen för en hållbar och regenerativ framtid. Visionen är en tillitsbaserad by utifrån en självorganiserad förvaltningskultur.

Plats: Klarälvdalens folkhögskola
Besöksadress: Kyrkvägen 13, 680 51 Stöllet