Startskottet för Värmlandsstrategin

Tid
Torsdag 5 september 09:30 - 16:30
Plats
Skoghalls Folkets Hus

Nu börjar arbetet med att ta fram en ny Värmlandsstrategi. Den är vårt gemensamma verktyg för att skapa det Värmland vi vill ha och behöver i många år framöver. Nu vill vi veta vad som är viktigt för dig för platsen där du lever och arbetar. Ditt bidrag är viktigt för hela Värmland.

Den 5 september går startskottet för strategiprocessen. Då kommer vi att guidas av Mats Lindgren (Kairos Future), Bi Puranen (Institutet för framtidsstudier), Bo Dahlbom (Göteborgs universitet), Katarina Graffman (Inculture) och Max Valentin (Fabel) som hjälper oss att spana in i framtiden och utmanar oss att tänka långsiktigt. Allt för att vi senare i höst ska kunna fortsätta jobba med frågorna i workshopform.

  • Hur ska Värmland vara 2040?
  • Hur ska Värmland uppfattas 2040?

Värmlandsstrategin är hela länets strategi. Vi är många som varje dag utvecklar Värmland och för att nå gemensamma mål är ett brett engagemang viktigt. Känn dig varmt välkommen till startskottet den 5 september!

Om talarna

Mats Lindgren är grundare av och VD för Kairos Future. Han har en mycket lång erfarenhet som forskare och konsult inom lednings-, strategi- och framtidsfrågor. Mats har en doktorsgrad i Business Administration.

Bi Puranen är docent i ekonomisk historia vid Institutet för framtidsstudier och generalsekreterare vid World Values Survey. Hennes huvudsakliga forskningsområde är säkerhet och värderingar i ett jämförande perspektiv.

Bo Dahlbom är en känd debattör och föreläsare om digitaliseringens betydelse för samhälle och näringsliv. Han är IT-professor vid Göteborgs universitet, ledamot av Kungliga Ingenjörsvetenskapsakademien och mångårig rådgivare till regeringen i IT-politiska frågor.

Katarina Graffman är doktor i kulturantropologi och en erfaren konsumentantropolog. Hon har under två decennier hjälpt företag att förstå konsumtionskulturen.

Max Valentin är grundare av och VD för Fabel. Han har en master från Chalmers i produktutveckling. Workshopledare med erfarenhet av framsynsarbete, scenarioproduktion och storytelling.

Obs! Fullbokat! Konferensen kommer att livesändas på regionvarmland.se/varmlandsstrategin. Sändningen går också att se i efterhand. 

Workshop-tillfällen

17 september Målbild – Hur ska Värmland vara och uppfattas 2040?

13 november Vilka åtgärder krävs för att nå dit?

Med stöd av:

Tillbaka till Regionens kalender