Konferensen sker som hybrid och du väljer redan nu om du vill ha en fysisk plats (först till kvarn) eller om du vill delta digitalt. Vi kommer se till att du oavsett deltagande form kan bidra med frågor och inspel. Passa på att säkra din plats redan nu!

Anmäl dig till fysiskt deltagande (150 kronor)

Anmäl dig till digitalt deltagande

Vem kan delta?

Konferensen vänder sig till dig som arbetar med länets utveckling på olika sätt, oavsett om du är sakkunnig, beslutsfattare eller något helt annat, inom exempelvis offentlig eller ideell sektor, näringslivsorganisationer och kluster. Bakom konferensen står Region Värmland i samverkan med flera andra aktörer. Varmt välkommen till Värmland 2040!

Talare

Förstora bilden

Josefina Syssner är professor på Centrum för kommunstrategiska studier på Linköpings universitet. Som forskare intresserar hon sig främst för de politiska frågor, strategier och processer som på ett eller annat sätt kan kopplas till en plats eller till ett rum. Hur leder vi för ett hållbart Värmland när våra platsers förutsättningar varierar?

Samuel Gök är analytiker på Region Värmland och har de senaste åren arbetat med bland annat en sårbarhetsanalys för det värmländska näringslivet och nuläget i Värmland, Dalarna och Gävleborg. Vad säger indikatorerna i Värmlandsstrategin om utvecklingen och hur ser det ut när vi kombinerar dem med annat underlag om demografi och sårbarhet för företagen?

Annika Engström är docent i arbetsorganisation vid Tekniska högskolan i Jönköping och undervisar i ledarskap, kommunikation och förändringsledning. Den 26:e september talar hon bland annat om hur vi kan agera som modiga ledare för både utveckling och det dagliga. Eller med andra ord, att leda kryssningen och expeditionen samtidigt.

Joakim Norén är varumärkesstrateg på Placebrander och har tidigare ansvarat för arbetet med platsvarumärket Sverige på Svenska institutet. Han har också varit marknadschef på Artipelag och har en bakgrund som trendanalytiker. Tillsammans med Emely Sandsjoe, kommunikatör på Region Värmland, berättar de om platsattraktivitet och inflyttarstrategi.