Region Värmland / Nyhetsarkiv / AiR Värmland på Rackstadmuseet Arvika bjuder in till 2 föreläsningar

Konstnärerna Toril Redalen och Sarka Zahalkova framför residensbostaden Nytomta, vid Rackstadmuseet, Arvika

AiR Värmland på Rackstadmuseet Arvika bjuder in till 2 föreläsningar

Konstnären Sarka Zahalkova och konsthantverkaren Toril Redalen är tillbaka i Arvika och på residenset Rackstadmuseet. Det finns några arrangemang som är öppna för allmänheten.

Det var försommar när de gjorde sina två första veckor i Arivka. Nu är de tillbaka två veckor för det som kallas presentationsperiod.

Några arrangemang är öppna för allmänheten, allt är annonserat på Rackstamuseets webb.

Kommande Evenemang – Rackstadmuseet Arvika

Faktaruta

Det här evenemanget sker under projektet AiR Värmland som är ett samarbete mellan Rackstadmuseet, Arvika Konsthantverk, Kolonin, Arvika kommun och Region Värmland. AiR Värmland har ekonomiskt stöd från Iaspis Konstnärsnämnden, Kulturrådet, Region Värmland och Arvika kommun.

På regionens webb finns det en presentation av AiR Värmland på Rackstamuseet och av de två residenskonstnärerna.