Region Värmland / Nyhetsarkiv / Kulturdag på Sjösala bygdegård – litteratur, dans, teater och samtal

Kulturdag på Sjösala bygdegård – litteratur, dans, teater och samtal

I morgon lördagen den 26 november, klockan 13.30–20.00. Riksteatern Värmland och Region Värmland bjuder tillsammans med Alma Löv och Christofer Bocker in till en dag fylld med kultur på Sjösala Bygdegård.

13.30 Rural Movements

Om rörelser på och omkring scener i landsbygd. Medverkande: Anna Asplind, Region Värmland, Riksteatern Värmland.

15.00 Om Pish Po

Skådespelerskan Monirah Hashemi om den afghanska förbjudna dansen - hör berättelsen och prova själv.

16.00 Om vänskap

Om solidaritet och poetisk aktivism. Poeterna Gunnar Wærness och Bengt Berg
samtalar om hur man håller vanmakten stången i en tid av splittring, hat och krig?

17.00 Soppa och fortsatt samtal

18.00 Slottets divan Tredje väven

Fyra skådespelares performativa möte - en berättarväv av mörkröda trådar in till Sunnes undermedvetna. Med: Hanna Kulle, Henrik Hellström, Kristina Wejstål, JakobTamm.

I Sjösalas café visas den ukrainska fotografen Mila Teshaievas utställning
”Fragments of Life - A Ukrainian Diary”.

Anmäl dig till hela eller del av dagen på riksteatern.se/varmland
Direktlänk: Kulturdag på Sjösala bygdegård