Region Värmland / Nyhetsarkiv / Film och samtal om guldbaggenominerad dokumentär

Jennifer Rainsford har regisserat denna gulbaggenominerade filmen. Affischen är beskuren.

Film och samtal om guldbaggenominerad dokumentär

Se filmen All of our heartbeats are connected through exploding stars och möt regisssören Jennifer Rainsford som finns på plats för ett samtal. Detta sker tisdag 28 februari på Skoghalls folkets hus

Film och samtal:

All of our heartbeats are connected through exploding stars

När?

Tisdag 28 februari kl 18:30

Kostnad:

100 kronor

Biljett:

Boka biljetter www.skoghallsfolketshus.se

Guldbaggenominerade dokumentären "All Of Our Heartbeats Are Connected Through Exploding Stars" visas hos oss på Skoghalls Folkets Hus tisdagen den 28:e feb. Regissör Jennifer Rainsford finns på plats för ett samtal efter filmen.

”Magiskt, bara magiskt.” - Nöjesguiden

“Vacker engagerande resa i kosmos” - Filmeye

Om filmen

En visuellt makalös resa till sällan skådade platser, tusentals meter under havsytan. Medan Sachiko, Yasu och Satoko i Japan hittar tillbaka till livet efter tsunamin spolas skräpet från katastrofen upp på Hawaiis stränder. Mot bakgrund av tsunamin i Japan 2011 är filmen en djupdykning in i en värld av drömmar, dansande plankton och hjärtats mekanismer som landar i vetskapen om att allt hänger ihop. Människor andas ut och haven andas in och tillsammans är vi vår planet.

Filmen är Guldbaggenominerad för bästa ljuddesign.

Evenemanget arrangeras av Skoghalls folkets hus & WIFT Värmland med stöd av Region Värmland och WIFT Sverige.

WIFT – Women in film and television

Wift är ett internationellt nätverk som genom sina medlemmars aktiva engagemang driver på utvecklingen mot rättvis fördelning i film- och TV-branschen.

Som medlem kan du nätverka påverka och förverkliga både lokalt och globalt! Vill du vara med och flytta fram kvinnors position inom film- och TV-branschen? Nätverkets medlemmar är yrkesverksamma inom film och rörliga bildmedia.