Region Värmland logga

PRESSINBJUDAN: Folkhälsopriset delas ut under regionfullmäktige

För första gången delas ett folkhälsopris ut av Region Värmland. Media välkomnas att delta under prisutdelningen.

Folkhälsopriset ges till en organisation som bidragit till en förstärkt, god och jämlik hälsa i den värmländska befolkningen. Beslut om att införa priset togs av kultur- och bildningsnämnden i november 2021, och första pristagaren är nu utsedd.

Intresset för folkhälsopriset var stort. Den vinnande organisationen utsågs bland 34 nominerade bidrag.

Priset delas ut under Region Värmlands folkhälsovecka, i samband med regionfullmäktiges möte i morgon, onsdag.

Efter prisutdelningen finns möjlighet för media att intervjua representant för den vinnande organisationen samt kultur- och bildningsnämndens ordförande Elisabeth Kihlström och vice ordförande Erik Olsson.

Mer information om folkhälsopriset finns på regionvarmland.se/folkhalsopriset.

Tid och plats

Tid: Onsdag 6 april klockan 11:30