Region Värmland / Nyhetsarkiv / Pressinbjudan: Invigning av kirurgens nya lokaler på Centralsjukhuset i Karlstad

Efter en rekordsnabb byggprocess har kirurgkliniken flyttat in med tre vårdavdelningar i nya lokaler på Centralsjukhuset.

Hus 15 är det första nya hus som tas i bruk på Centralsjukhuset sedan Operationscentrum byggdes. Här kommer flera nya arbetssätt att testas som en del i förberedelserna inför Nya CSK – till exempel en läkemedelsrobot, patientmåltider on demand och enpatientrum i syfte att öka smittsäkerheten.

Media hälsas välkommen att delta vid den officiella invigningen. I samband med invigningen genomförs en rundtur i lokalerna , det finns också möjlighet att träffa en patient och medarbetare från kirurgen.

Deltagare

Åsa Johansson, regionstyrelsens ordförande

Marianne Utterdahl, ordförande hälso- och sjukvårdsnämnden

Lena Gjevert, hälso- och sjukvårdsdirektör

Linda Hauge, verksamhetschef kirurgen

Annette Andersson, chef Regionfastigheter

Tid och plats

När: Fredagen 18 november, klockan 13.

Plats: Centralsjukhuset i Karlstad, hus 15, våningsplan 3. Följ grön gata till hiss F.