Region Värmland logga
Bilden föreställer en mörk bakgrund med ett lila mönster och texten Vinna eller försvinna

Hur ska Värmland vinna kampen om framtidens kompetens?

Region Värmland arrangerar den tredje konferensen i serien Vinna eller försvinna. Den här gången är fokus på hur företag och organisationer kan arbeta för att attrahera nyckelkompetens på en svårnavigerad arbetsmarknad.

Rätt kompetens i rätt tid är en förutsättning för att nå sina mål. Idag finns det stora utmaningar i att hitta nyckelpersoner som kan bidra till utveckling och tillväxt.

Region Värmlands halvdagskonferens Vinna eller försvinna fokuserar på vikten av att erbjuda en jämställd, mångfaldig och inkluderande arbetsplats och går på djupet i varför det är nyckelfaktorer för att locka och behålla rätt kompetens.

Deltagarna får lyssna till flera spännande föredragshållare och får ta del av erfarenheter från företag som lyckats stärka sitt arbetsgivarvarumärke genom att fokusera på jämställdhet, mångfald och inkludering.

De får också höra vad en framtidspanel med unga vuxna värdesätter när de ska välja arbetsgivare.

Vad vill politiken?

Regionråden Stina Höök (M) och Åsa Johansson (S) samtalar om vilka politiska initiativ som kan underlätta för värmländska företag och organisationer för att attrahera och behålla kompetens. Vilka åtgärder behöver politiken prioritera och vilka effekter kan näringsliv och offentlig verksamhet förvänta sig?

Om Vinna eller försvinna

Vinna eller försvinna är ett samarbete mellan Region Värmlands projekt Verksamt Värmland och Hållbara Värmland. Genom Vinna eller försvinna ger vi företagsfrämjare, företag och tjänstepersoner inom offentlig verksamhet nya verktyg och perspektiv inom jämställdhet och mångfald, som bidrar till ett starkare värmländskt näringsliv.