Region Värmland logga

Regional utveckling lanserar nyhetsbrev

Regional utveckling arbetar med att utveckla Värmland genom bland annat jämställdhet, infrastruktur och näringsliv. För att sprida information om denna breda verksamhet på ett så bra sätt som möjligt har nu ett nyhetsbrev tagits fram.

Nyhetsbrevet ges ut tio gånger om året och lyfter nyheter och tips om rapporter, event och de beslut som tas på regionala utvecklingsnämnden.

Regional utveckling kommer från det gamla kommunalförbundet som slogs ihop med landstinget och kollektivtrafiken i regionbildningen 2019. Verksamheten samarbetar framför allt med länets kommuner, länsstyrelsen, universitet och det värmländska näringslivet.

Vill du veta mer om arbetet kring regional utveckling? Starta din prenumeration på nyhetsbrevet här.