Region Värmland / Nyhetsarkiv / Var med och visa att Region Värmland är en region för alla
Bilden visar regiondirektör Peter Bäckstrand. Bakom honom finns en banderoll med texten "En region för alla, Region Värmland"

Regiondirektör Peter Bäckstrand välkomnar alla att gå med Region Värmland i Prideparaden i Karlstad 3 september.

Var med och visa att Region Värmland är en region för alla

Nu är det snart dags för Wermland Pride. Lördag 3 september deltar Region Värmland i både Museiparken och Prideparaden i Karlstad. Häng med och gå i paraden bakom banderollen En region för alla.

– Wermland Pride är ett bra tillfälle för oss att visa att vi är en region för alla, att vi är för mångfald och mänskliga rättigheter och att hbtq-frågor är viktiga för oss. Vår värdegrund ”För alla i Värmland” blir extra synlig den här dagen, säger regiondirektör Peter Bäckstrand.

Museiparken

Region Värmland kommer att ha två tält i Museiparken i Karlstad. Medarbetare från ungdomsmottagningarna och enheten Hållbar utveckling finns på plats och berättar om bland annat ungdomsmottagningarna, hbtq-diplomering och suicidprevention. Du träffar dem från klockan 10:00.

Prideparad

Prideparaden går genom Karlstad under eftermiddagen. Alla är välkomna att gå bakom banderollen En region för alla. Samling inför paraden är i Museiparken klockan 15:00.

Tröjor, flaggor och ljud

Region Värmland har tagit fram en t-shirt med texten En region för alla. Medarbetare erbjuds att använda den i Prideparaden. Den hämtas i Regionens hus eller i Museiparken.

Vill du ha en flagga att vifta med i paraden? I Museiparkan kan du hämta en flagga med texten ”En region för alla”.

Och ta gärna med något att låta med i paraden – trummor, maracas, visselpipor eller nåt annat roligt.

Aktuell information finns på regionvarmland.se/pride2022.

Faktaruta

Ta bort om du inte behöver.