Region Värmland logga
Hälsocoach online

Digitala föreläsningar för hållbar hälsa startar på torsdag.

Digitala föreläsningar för hållbar hälsa startar på torsdag

Nu bjuder Region Värmlands hälsocoacher in till en digital föreläsningsserie för att ge kunskap om vad du kan göra för att må bättre genom små förändringar i din vardag. Det är gratis att delta och du kan anmäla dig redan nu.

Visst vet du vad du behöver göra för att må bra och ha en god hälsa? Men ändå blir det inte så. Föreläsningsserien riktar sig till dig som vill ha hjälp med att förändra dina levnadsvanor, få bättre livskvalitet och bättre hälsa men inte riktigt vet hur du ska göra och hur du ska börja. Nu på torsdag 22 september startar den första föreläsningen med temat hälsa.

–Vi hjälper dig att komma i gång med vad du själv kan göra och att hitta det som fungerar för dig. Enkla och genomförbara aktiviteter är viktigt. Föreläsningen är digital så den som vill får gärna ta en promenad samtidigt som den lyssnar på våra hälsocoacher, säger enhetschef Karin Jacobson.

Föreläsningarna har olika teman och är 30 minuter långa. Det är gratis att delta och inga förkunskaper krävs. Du kan anmäla dig till en eller flera föreläsningar här (1177.se)

Stötta din beteendeförändring direkt i telefonen

Region Värmland erbjuder redan nu videosamtal med hälsocoacher via appen Vård i Värmland. Den som vill kan enkelt logga in och boka en tid för videosamtal. Det går också att göra en intresseanmälan till programmet Steg för hållbar hälsa.

– Programmet ger stöd till personer som vill öka sin livskvalitet, förbättra hälsan, minska risken för sjukdom och öka sannolikheten för fler friska år, säger enhetschef Karin Jacobson.

Läs mer och anmäl dig!