Region Värmland logga
Kvinna i motljus framför vatten.

Vecka 41 erbjuds flera öppna seminarier på temat psykisk hälsa.

Öppna föreläsningar om psykisk hälsa under vecka 41

Den 10 oktober är det världsdagen för psykisk hälsa. För att uppmärksamma det erbjuder Region Värmland öppna föreläsningar på olika teman kring psykisk hälsa under vecka 41.

Måndag 10 oktober

Information och föreläsningar av föreningen Hjärnkoll om utmattningssyndrom, ätstörningsproblematik, missbruk och bipolär sjukdom.

Tid och plats: 13.00-16.00, Hotell Monica i Hagfors.

Tisdag 11 oktober

Temakväll om schizofreni.

Tid och plats: 17.30-20.30, samlingssalen vid sjukhusbiblioteket, Centralsjukhuset i Karlstad.

Torsdag 13 oktober

• ”Hellre död än tjock”, föreläsning om ätstörningsproblematik och närståendeperspektivet.
    Tid och plats: 17.30-19.30, Sessionssalen, bibliotekshuset i Karlstad.
  • Självskadebeteende och ätstörningar.
    Tid och plats: 18.00, Psykiatriska mottagningen, Sundsgatan 1, Säffle, ingång vårdcentralen.

Fokusvecka psykisk hälsa

Fokusveckan om psykisk hälsa arrangeras tillsammans av aktörer som på olika sätt samverkar med samordninggrupppen Regional koordinering psykisk hälsa. Föhoppningen är att fokusveckan ska leda till större engagemang och intresse för det arbete som görs, kopplat till Plan för god psykisk hälsa i Värmland.

Läs mer på regionvarmland.se/fokusvecka41