Region Värmland logga

Hälsocoacherna bjuder in till en digital föreläsningsserie som statar på onsdag.

Ny chans att delta i digitala föreläsningar för hållbar hälsa

För andra gången bjuder Region Värmlands hälsocoacher in till en digital föreläsningsserie. Föreläsningarna ger dig kunskap om vad du kan göra för att må bättre genom små förändringar i din vardag. Det är gratis att delta och inga förkunskaper krävs.

– Vi har genomfört en omgång av alla föreläsningar i serien och vi fick fäörvånansvärt många deltagare. Vi vet att många samlats och lyssnat tillsammans, det finns också de som lyssnat från mobilen samtidigt som de tagit en promenad. Vi är jätteglada för responsen och ser nu fram emot att dra igång en omgång till, säger enhetschef Karin Jacobson.

Boka in kommande onsdagar

På onsdag den 2 november, mitt under höstlovet, startar den första föreläsningen i serien med temat hälsa. Föreläsningsserien riktar sig till dig som vill ha hjälp med att förändra dina levnadsvanor, få bättre livskvalitet och bättre hälsa men inte riktigt vet hur du ska göra och hur du ska börja. Du lyssnar till regionens hälsocoacher som till vardags arbetar digitalt i appen Vård i Värmland.

– Vi hjälper dig att komma i gång med vad du själv kan göra och att hitta det som fungerar för dig. Enkla och genomförbara aktiviteter är viktigt, säger enhetschef Karin Jacobson.

Digitala föreläsningar för hållbar hälsa

Föreläsningarna har olika teman och är 30 minuter långa. Det är gratis att delta och inga förkunskaper krävs. Du behöver inte anmäla dig i förväg. Boka in kommande onsdagar klockan 12 redan nu.

Läs mer om hur du gör för att delta på föreläsningarna (1177.se/Varmland/digitala-forelasningar)