Region Värmland / Nyhetsarkiv / Nu öppnar anmälan till Genius 2023

Nu öppnar anmälan till Genius 2023

Värmlands egen jämställdhetsdag, Genius, äger rum 17 maj 2023 på KCCC i Karlstad. För tionde gången samlas vi för att byta erfarenheter, inspireras och lära oss mer.

Datum: 17 maj 2023

Plats: Karlstad CCC

Genius är en konferens som arrangeras av Länsstyrelsen Värmland och Region Värmland en gång per år för att höja kompetensen och medvetenheten om hur jämställdhet påverkar oss alla i Värmland. Det är en heldag fylld av tänkvärda föreläsningar, viktiga samtal och framträdanden som berör.

Programmet för Genius 2023 släpps löpande under våren. Några teman ur årets program är positiva exempel från jämställdhetsarbetet i det värmländska näringslivet, den gröna omställningen i norra Sverige, näthat – ett hot mot demokratin och jämställdheten, människohandel och prostitution, kvinnor i revolution och krig, och sist men inte minst så koras årets vinnare av Geniuspriset!

Anmälan är öppen

Vi har släppt 300 först-till-kvarn-biljetter som är gratis för dig som bor eller verkar i Värmland. Läs mer och anmäl dig till Genius 2023.

Om Genius

Genius är en av landet största konferenser om jämställdhet. Här träffas människor för att inspireras, knyta kontakter och lära av varandra. Arrangörer är Region Värmland och Länsstyrelsen Värmland.