Region Värmland / Nyhetsarkiv / Vem vinner Geniuspriset 2023?

Nu öppnar nomineringen till Geniuspriset 2023.

Vem vinner Geniuspriset 2023?

Det kan du vara med och påverka genom att nominera en värmländsk organisation som du tycker gör skillnad för jämställdheten. Vinnaren utses sedan av en jury och presenteras på Genius 2023.

Geniuspriset kan delas ut till privata, ideella eller offentliga organisationer i Värmland som arbetar medvetet, långsiktigt och gärna nytänkande för att öka jämställdheten i och/eller utanför organisationen.

Vinnaren utses av en jury

Årets vinnare utses av en oberoende jury och presenteras på Genius 2023, den 17 maj på KCCC. Årets jury består av representanter för organisationer som ligger i framkant av jämställdhetsarbetet i Sverige: Clara Berglund, generalsekreterare Sveriges kvinnoorganisationer, Lars-Gunnar Engström, senior utredare Jämställdhetsmyndigheten, Tove Dahlgren, vice vd Allbright, Elis Larsson, Internationella teamet MÄN, Maroun Aoun, ansvarig för samhällskontakter & partnerskap Almi, Love Nordenmark, projektledare SKR och Anna Lundmark Lundbergh, vd Almi Värmland.

Nomineringen är öppen

Nomineringen öppnar 1 mars och stängs 16 april. Läs mer om kriterierna för Geniuspriset och skicka in din nominering här.

Om Genius

Geniuspriset delas ut för tredje gången. Tidigare vinnare av priset är Löfbergs (2019) och Almi Värmland (2022). Geniuspriset delas ut av Region Värmland och Länsstyrelsen i Värmland för att uppmärksamma och höja statusen på jämställdhetsarbetet i länet.