Region Värmland / Nyhetsarkiv / BVC och barnmorskemottagningen Skåre flyttar
Flyttkartong som sluts med hjälp av tejp.

BVC och barnmorskemottagningen Skåre flyttar

I början av april flyttar barnavårdscentralen och barnmorskemottagningen i Skåre till lokaler på Våxnäs i Karlstad. Verksamheterna behåller sina kontaktuppgifter.

Det är på grund av att vårdcentralens lokaler inte räcker till all verksamhet som bedrivs i lokalen som barnavårdscentralen och barnmorskemottagningen nu flyttar.

– Vi flyttar nu till de lokaler som tidigare använts av västerstrands barnavårdscentral och barnmorskemottagning innan de flyttade till den nyöppnade familjecentralen på Fredricelund så vi vet att det är bra lokaler som passar för verksamhetens behov, säger verksamhetschef Monica Hammar.

Behåller kontaktuppgifter efter flytt

Beslutet togs hösten 2022 och nu genomförs flytten som är en temporär lösning.

– Vi stänger för flytt den 29 mars för att sedan åter öppna upp verksamheten på Kolvgatan den 3 april, säger Monica Hammar.

Region Värmland arbetar på att hitta andra alternativ för lokalerna i Skåre. Verksamheterna har samma kontaktuppgifter som tidigare.

Mottagningar på ny adress

Ny adress Kolvgatan 1A, 651 85 Karlstad. Närmaste busshållsplats är Bromsgatan.