Region Värmland logga

Hörsalen på Värmlands Museum var plats för seminariet om Innovation Commons. Moderator Jonas Matthing (till höger) leder ett samtal med Lina Svensberg Digital Well Arena, Kjell-Håkan Närfeldt Vinnova, Jason Potts RMIT University Australia, Anders Olsson, Region Värmland.

Anders Olsson deltog i seminarium om Innovation Commons

Förra veckan bubblade det några dagar av aktiviteter kopplade till tjänsteinnovation och digitalisering i Karlstad. Region Värmland deltog i ett seminarium om Innovation Commons. Anders Olsson, Regional utveckling berättar i en miniintervju vad det handlar om.

Med på scenen på Värmlands Museum fanns bland annat professor Jason Potts från Australien som skrivit den uppmärksammade boken Innovation Commons - The Origin of Economic Growth.

Seminariet Innovation Commons var ett samarbete mellan Digital Well Arena, Vinnova och Region Värmland.

Seminariet i sin helhet kommer att textas under vecka 26.