Varumärket Värmland
Region Värmland har en samordnande roll när det gäller länets gemensamma profilering i syfte att göra Värmland attraktivt och skapa förutsättningar för en god livskvalitet i länet.
Målet är att stärka bilden av Värmland så att det blir lättare att attrahera såväl besökande, boende och företag som investeringar och människor med specialkompetenser. Varumärkesarbetet grundar sig på Värmlandsstrategin och utgår från en varumärkesplattform där bland annat vision och styrkeområden för Värmland är de samma.
Varumärkesplattform för Värmland
Varumärkesplattformen beskriver platsen Värmland på ett sätt som ger vägledning till alla som använder varumärket i det dagliga arbetet och i all form av kommunikation mot omvärlden. Är vi många som jobbar utifrån samma grund blir vi tydligare och skapar förutsättningar för ett stärkt varumärke och framtida framgångar.
Varumärkesplattformen består bland annat av visionen "Ett hållbart Värmland som förändrar världen" som beskriver vart vi vill i framtiden samt löftet "Ett skönare liv" som talar om vad vi strävar efter att Värmland ska kunna erbjuda här och nu. Till detta kommer även ett antal personlighetsdrag för att skapa rätt känsla för Värmland, en mission som talar om hur vi når våra mål samt åtta utpekade styrkeområden för Värmland.
Grafisk profil
Som ett komplement till varumärkesplattformen finns en grafisk profil med logotyp, typsnitt, färger och dekorelement för en tydlig visuell igenkänning i vår kommunikation.
Mer om Värmlands varumärkesarbete på varumärket Värmlands webbplats
Hämta bilder och grafiskt material i varumärket Värmlands verktygslåda
Vill du vara med och bidra till arbetet med varumärket Värmland?
Anmäl dig till nyhetsbrevet på varumärkets Värmlands webbplats