Vårdgivarwebben / Nyhetsarkiv / Fördjupande webbinarier om ohälsosamma levnadsvanor

Fördjupande webbinarier om ohälsosamma levnadsvanor

Inbjudan till fördjupande webbinarier om nationellt vårdprogram för prevention och behandling vid ohälsosamma levnadsvanor.

Nationellt programområde (NPO) levnadsvanor och nationell arbetsgrupp (NAG) bjuder in till fyra fördjupande webbinarier om nationellt vårdprogram för prevention och behandling vid ohälsosamma levnadsvanor.

Lars Jerdén, ordförande NAG vårdprogram, inleder. Huvudansvariga för respektive avsnitt i vårdprogrammet ger en introduktion till innehållet i respektive avsnitt. Därefter finns gott om tid för dialog och till att ställa frågor.

• Barn och unga 26 april kl. 10-12
  • Tobak, Alkohol 27 april kl. 15-17
  • Inför operation 28 april kl. 15-17
  • Mat, Fysisk aktivitet 4 maj kl. 15-17

Faktaruta

Anmälan: Anmälan senast den 24 april.

Plats: Teamsmöte, länk skickas till anmälda deltagare senast en vecka innan

Målgrupp: Hälso- och sjukvårdspersonal som möter patienter, chefer och beställare av hälso- och sjukvård och patienter

Kontakt: Information om webbinarierna ges av processledaren för NPO levnadsvanor Kristine Bergström, kristine.bergstrom@norrarf.se