Vårdgivarwebben / Nyhetsarkiv / Inbjudan till webbinarium om evidens för riktade hälsosamtal

Inbjudan till webbinarium om evidens för riktade hälsosamtal

Välkommen till webbinarium om evidens för riktade hälsosamtal 16 september.

Nationellt programområde (NPO) levnadsvanor och nationell arbetsgrupp (NAG) bjuder in till webbinarium om riktade hälsosamtal.

• Vilka effekter har hälsoundersökningar och riktade hälsosamtal haft på Sveriges befolkning?
  • Har hälsosamtalen lyckats motverka sjukdomsförekomst?

En oberoende expertgrupp har genomfört en systematisk kunskapsgenomgång av de effekter som den svenska modellen för riktade hälsosamtal haft. Arbetet har sammanställts i en rapport.

På webbinariet presenterar expertgruppen rapporten om evidensgradering av riktade hälsosamtal. Därefter finns gott om tid för dialog och till att ställa frågor.

Information och anmälan

Datum Fredagen den 16 september klockan 12.00-13.30

Plats Teamsmöte, länk och rapport skickas till anmälda deltagare innan webbinariet.

Målgrupp Hälso- och sjukvårdspersonal, chefer och beställare av hälso- och sjukvård, patienter samt politiker och myndigheter.

Anmälan Anmäl dig senast den 15 september via anmälningsformuläret

Kontakt Information om webbinariet ges av processledaren för NPO levnadsvanor Kristine Bergström, kristine.bergstrom@norrarf.se