Vårdgivarwebben / Nyhetsarkiv / Workshop om kognitiva hjälpmedel

Workshop om kognitiva hjälpmedel

Trygghet med tekniska lösningar inom området kognition.

Kursinnehåll

Syftet är att ge kursdeltagarna ökad kunskap om hur förskrivningsbara tekniska lösningar kan stötta personer med kognitiva funktionsnedsättningar i deras dagliga aktiviteter. Vilket hjälpmedel ska vi välja och hur får vi det att fungera? Utgångspunkten ligger i brukarexempel. Teori blandas med praktiska övningar. Under förmiddagen jobbar vi med MEMOplanner och under eftermiddagen jobbar vi med Handifamiljen. Under dagen presenteras också webtjänsten myAbilia och nyheten i sortimentet Cary Base.

Kursen riktar sig till dig som arbetar som förskrivare. Oavsett tidigare kunskapsnivå, är vårt mål att du ska gå från kursen med ny inspiration och ökad kunskap, samt fått svar på eventuella egna frågor.

Kursen är kostnadsfri.

Hjälpmedelsservice Karlstad, Östanvindsgatan 14

• 13 oktober
  • 18 oktober