Vårdgivarwebben / Nyhetsarkiv / Folkhälsovecka med seminarier och folkhälsopris

Folkhälsovecka med seminarier och folkhälsopris

För alla som vill ha ny kunskap och inspiration i arbetet med folkhälsa, hälsofrämjande eller förebyggande verksamhet arrangeras folkhälsoveckan 4–8 april.

Frukostseminarier genomförs varje förmiddag klockan 8:30–9:30. Under föreläsningarna får du veta varför folkhälsoarbete är viktigt, vad som är största utmaningen i arbetet och hur vi kan använda all statistik som tas fram. Du får också information om folkhälsoarbeten som pågår i länet just nu. Föreläsarna kommer från Region Värmland, kommuner, länsstyrelsen, idéburna organisationer och universitet. Sista anmälningsdag är 24 mars.

Under veckan delas Region Värmlands första folkhälsopris ut. En organisation som gjort en insats av särskild betydelse för folkhälsan i Värmland premieras med 100 000 kronor. Det sker i samband med regionfullmäktige 6 april.

På regionvarmland.se/folkhalsoveckan finns mer information om folkhälsoveckans aktiviteter.