Anmäl förändringar
Ni är skyldiga att anmäla förändringar i verksamheten. Skicka in en skriftlig ändringsanmälan i god tid till regionen.
Exempel på ändringar som ska anmälas:
- byte av verksamhetschef.
- ny mottagningsadress.
- ombyggnation.
- ändrade ägarförhållanden.
Namnändring
Det är Region Värmland som fastställer och godkänner nytt namn på vårdgivare och tillhörande enheter. Om ni önskar ändra namn på er som vårdgivare eller en enhet kommunicerar ni det skriftlig till vårdvalsenheten, i god tid innan ni önskar att namnändringen ska träda i kraft. Region Värmland kommer hantera önskemålet i dialog med er. Inga ändringar i nationella HSA-katalogen får ske innan beslut har tagits och dialogen är avslutad.
Organisationsnummer och HSA-id
Vid organisationsförändringar som medför ändring av organisationsnummer och HSA-id måste ni kommunicera det skriftligt med vårdvalsenheten, i god tid innan ändringen görs. Inga ändringar av organisationsnummer eller HSA-id får ske innan beslut har tagits och dialogen är avslutad.
Nyanställning inom vårdval fysioterapi
Om ni planerar en nyanställning av fysioterapeut på en mottagning ska ni i god tid skicka in en ansökan. Glöm inte att bifoga CV, kopia av legitimation och övriga intyg.
Ansök om nyanställning (Word) Word, 49 kB.
Kontakta vårdvalsenheten
E-post: vardval@regionvarmland.se