Här finns information om vad som ingår i avtalet med Onemed.
Onemed har avtal med Post Nord för leverans till patienter/kunder.
Dessa priser gäller både enskilt eller särskilt boende.
Ett koll i=en kartong (maxvikt 35 kg). Storleken och volymen beror på vad som ligger i kartongen. När det gäller INKO kommer kartongerna färdiga från leverantörerna, då med olika storlekar och vikt. Hur många INKO-skydd som ligger/per kartong hittar ni i Guide och i leverantörernas kataloger. Ni behöver inte tänka på vikt och volym då ni betalar per kolli.
Onemed anlitar Postnord för att göra leveranser till brukare. Enligt avtal ska den upphandlade produkten vara brukaren tillhanda inom 5 vardagar efter beställning senast klockan 12.00.
Exempel: Görs beställning måndag före klockan 12.00 ska leveransen komma på fredag samma vecka. Om beställningen görs måndag efter klockan 12.00 kommer leveransen måndagen veckan därpå.
Då produkten inte finns i lager, så ska den vara brukaren tillhanda inom 7 dagar om inget annat överenskommits.
Produkten ska levereras kostnadsfritt, lossas och bli inburet till kunden. Vid försening ska det anmälas via e-post till vår avtalscontroller, se kontaktuppgifter nedan.
Till särskilt boende görs samleverans alternativt patientleverans. Samleverans innebär samtidig leverans till flera patienter som bor och tillhör samma beställarenhet. Patientleverans innebär att man gör en individuell beställning till den enskilde patienten.
Det finns möjlighet att få leverans till tillfällig adress utanför Värmland men inom Sverige. Detta medför en extra fraktkostnad.
Akutleverans innebär möjlighet att få leverans nästa dag. Detta gäller enstaka produkter ur det upphandlade sortimentet. Kontakta Onemeds kundsupport för att säkerställa att produkten finns på lager. Det är förskrivarens ansvar att meddela patienten att produkten levereras nästa dag. Akutleverans innebär en extra kostnad om minst 500 kronor.
För sterila produkter gäller att minst 2/3 av hållbarhetstiden ska återstå vid leverans.