Juryns motivering:

Motivet är glädjefyllt och hoppfullt och det knyter an till kriterierna på ett bra sätt.

Kriterierna: Anknytning till Ingesund och innevarande läsår.

Magnus

Hur tänkte du och hur tog du dig an uppdraget att göra ett motiv?

- Jag tycker det var en rolig tävling, att göra ett motiv till Ingesunds folkhögskola. Jag har tidigare gjort motiv/logga till min pod (Super Whiskey bros, en whisky och spelpod) som han har tillsammans med kompisar. Motivet representerar året som varit och är, under pandemin. Att vi behöver känna hopp inför framtiden och tron på att det blir bättre. Bilden kom till på första försöket som jag skissade med blyerts och målade sedan med akvarell och svart tusch.

Vad var mest utmanande?

Jag är inte så van att rita människor i rörelse, därför studerade jag bilder och foton för att få inspiration till den hoppande siluetten på motivet. Jag är inte så insatt i tecknandet med mycket detaljer, så därför valde jag att göra figuren/människan som en siluett i stället. Vilket blev en effektfull kontrast mot den regnbågsfärgade bakgrunden.