Start /Kulturaktiviteter /Kreativ dans för barn och unga

Kreativ dans för barn och unga

Jag skräddarsyr workshops för barn och unga i uppdrag inom skola, förskola och fritid.

Beskrivning

Är ni intresserade av att prova dans hur ni kan använda dans som uttryck i klassrummet, på skolgården eller vill ni kanske göra en koreografi till skolavslutningen eller till en föreställning? Jag kommer gärna ut till er skola eller förening och håller workshops där vi tillsammans utforskar rörelser på ett kreativt sätt. Jag leder uppvärmning och danslekar, samt guidar barnen i eget skapande.

Samarbete, kreativitet och lust är i fokus! Genom dansen tränar vi också koordination, musikalitet, rumsuppfattning och den egna kroppens möjlighet till rörelse. Alla kan vara med!

Workshop

Tiden för varje workshop anpassas till målgruppens förutsättningar. Jag kan komma vid ett enstaka tillfälle eller flera beroende på önskemål. Pris för flera dagar diskuteras fram.

Inriktning

Dans.

Bibliotek, Företag, Organisation, Skola.

Åldersgrupp

Alla åldrar.

Engelska, Svenska.

Kostnad (inkl. moms)

En workshop upp till 60 minuter: 5000 kr + 25% moms.
Två workshops: 6000 kr + 25 % moms.
Tre workshops 7500 kr + 25 % moms.
Fyra workshops: 8500 kr + 25% moms.

Kommun

Alla kommuner i Värmland

Presentation

Verksam som frilansande Danskonstnär i Värmland, där jag varvar sceniska projekt med dansundervisning och workshops för alla åldrar i olika sammanhang. Jag rör mig främst inom modern- nutida dans och jazzdans.

Jag är också en av grundarna och medlem i Värmdans - kika gärna in på vår sida för att ta del av våra erbjudanden.

Jag brinner för att sprida dansen som konstnärligt uttryck i olika sammanhang och samarbetar gärna tvärkonstnärligt.

Jag har en kandidatexamen i danspedagogisk från Stockholms konstnärliga högskola (fd. Danshögskolan), samt vidareutbildat mig i New York City.