Start /Kulturaktiviteter /The Hebbe Sisters och Jan Adefelt Swingtime Trio

The Hebbe Sisters och Jan Adefelt Swingtime Trio

Välkomna till en unik kväll tillsammans med tre sjungande systrar och tre jazzlegender!

Beskrivning

• Upplev kända klassiker från swingens värld: Duke Ellington, Count Basie, Ella Fitzgerald, Alice Babs och många fler. Det blir glädje, energi och musik av högsta klass i kombination med fartfyllda dans- och steppnummer. Cirka 60 minuter.

• En 30-60 minuter sång- och dansworkshop med The Hebbe Sisters.
  • "Vad är det som får musik att svänga". Workshop med jazztrion Bengt Stark, Jan Adefelt och Stefan Gustafson. De jobbar alla på Musikhögskolan i Stockholm som huvudlärare på sina instrument. Jobba med swing utifrån ett jazzhistoriskt perspektiv.

Inriktning

Dans, Musik

Målgrupp

Bibliotek, Företag, Organisation, Skola, Äldreboenden, musikhögskola, folkhögskola med mera.

Åldersgrupp

Familj, Gymnasium (16-19 år), Vuxna.

Engelska, Svenska

Kostnad (inkl. moms)

35 000 kronor (inklusive resa, egen medhavd Bose-ljudutrustning). Förhandlingsbart pris beroende på önskemål om fler konserter.

Tekniska specifikationer

Byggtid/rivtid: 60 min

Övrigt: Önskemål om bra scenljus.

Kommun

Alla kommuner i Värmland

Presentation

Glädje, utstrålning och musikalitet. Det är ord som kännetecknar dessa tre sjungande, swingande och showande värmländska systrar – Emelie, Josefine och Maria Hebbe i The Hebbe Sisters.

De presenterar olika program och föreställningar som passar för barn, äldre och vuxna. De har synts i åtskilliga TV-program såsom Allsång på Skansen, Bingolotto, Go´kväll och har tagit sig hela vägen till semifinal i Talang på TV4.

De turnérar regelbundet både i Sverige och utomlands och har stått på scenen tillsammans sedan mycket tidig ålder. Förra året lanserade The Hebbe Sisters sitt fjärde album och är just nu aktuella med ny musik tillsammans med den tyske stjärnproducenten Wolfgang Lohr.