Region Värmland logga

Alla från Ukraina erbjuds vaccination mot covid-19

Personer från Ukraina som nu befinner sig i Värmland kan vaccinera sig mot covid-19 på regionens vaccinationsmottagningar. Alla som är fyllda 12 år och är äldre rekommenderas vaccination mot covid-19.

De personer som har registrerat sig hos Migrationsverket kommer att erbjudas ett hälsosamtal i Värmland. Vaccinationen mot covid-19 erbjuds redan nu.

– Det finns ingen anledning att vänta med vaccinationen mot covid-19. Vi har vaccin och sjuksköterskor som kan vaccinera, säger Birgitta Sahlström, verksamhetschef för vaccinationsarbetet i Region Värmland.

Är du i kontakt med en person som flytt från Ukraina, hjälp till att sprida informationen. Boka vaccinationstid genom att ringa eller kom på drop-in mottagningen. Ta med legitimation.

Bokning och information på andra språk

Boka tid för vaccination via telefon 010-831 80 70 eller kom för drop-in. Information om öppettider på vaccinationsmottagningarna finns på 1177.se.

Informationsmaterial om vaccination mot covid-19 finns översatt på folkhalsonmyndigheten.se