Region Värmland logga

Flera värmländska företag har kopplats till Nya CSK, vilket bidrar till att stärka näringslivet.

Nya CSK bidrar till värmländsk tillväxt

Den stora om- och tillbyggnationen av Centralsjukhuset i Karlstad utvecklar inte enbart hälso- och sjukvården. Det är också ett betydelsefullt projekt för det värmländska näringslivet.

Med en omfattning på tre nya, permanenta vårdbyggnader, ett parkeringshus och ett antal renoveringar och ombyggnationer på befintliga Centralsjukhuset är Nya CSK det största byggprojekt som Region Värmland någonsin genomfört.

För att kunna genomföra en dylik satsning, som sträcker sig över 15 års tid från ritbord till patientfärdigt sjukhus, krävs medverkan från ett stort antal resurser och kompetenser – resurser som till stor del hämtas från det värmländska näringslivet.

Läs hela nyheten här.