Region Värmland logga

Tillfällig vaccinationsmottagning i Molkom

Vaccineringen mot säsongens influensa är i full gång. Det samma gäller vaccineringen mot covid-19 och pneumokocker. Region Värmland öppnar nu en tillfällig vaccinationsmottagning i vårdcentralen Molkoms lokaler.

– Vi har ringt upp de som är 70 år eller äldre som sedan tidigare blivit bokade för vaccination till andra vaccinationsmottagningar i länet. Nästan alla har tackat ja till en vaccinationstid i Molkom och nu öppnar vi för tidsbokning i Molkom för alla som rekommenderas vaccination, säger verksamhetschef Birgitta Sahlström.

Boka tid för vaccination

Du som vill vaccinera dig i Molkom kan nu boka en tid på vaccinationsmottagningen. Du bokar tid genom att logga in på webbplatsen 1177.se eller genom att ringa tidsbokningen på telefonnummer 010-831 80 70. Vårdcentralen och 1177 på telefon kan inte hjälpa dig att boka.

Kom ihåg att avboka

Om du sedan tidigare har en bokad vaccinationstid behöver du avboka tiden separat. Logga in via 1177.se. Du hittar din bokade tid i Inkorgen på startsidan. Du kan också ringa tidsbokningen på telefonnummer 010-831 80 70.