Region Värmland logga
Porträttbild på Marianne Månson med texten "Jag blev säker på att jag verkligen valt rätt yrke".

Marianne Månsson sommarjobbade i Region Värmland under studierna till vårdadministratör.

Nu söker vi sommarvikarier

Studerar du för att arbeta inom vården? Är du nyexaminerad eller färdigutbildad sedan länge? Oavsett kan du söka någon av Region Värmlands många sommarjobb.

Nu släpper Region Värmland annonserna för nästa års sommarjobb. Att samordna tjänsterna i god tid är viktigt för att kunna planera för semestrar och en fungerande hälso- och sjukvård.

– Som sommarvikarie hos oss blir du en värdefull resurs som gör skillnad tillsammans med fantastiska kollegor, säger Josefine Ståhlberg, HR-direktör.

En bredd av yrken

Totalt handlar det om 550–600 vikariat som ska tillsättas, den största delen på länets tre sjukhus i Torsby, Arvika och Karlstad. Yrkesrollerna är många: från sjuksköterskor, skötare och arbetsterapeuter till rehabiliteringsassistenter, biomedicinska analytiker och många fler.

Marianne Månsson sommarjobbade som vårdadministratör under sina studier.

– För mig var sommarjobbet ett sätt att komma in i verksamheten och få nya erfarenheter, kontakter och underbara kollegor – för det fick jag verkligen. Jag rekommenderar det till alla, oavsett om man studerar eller är färdigutbildad, säger hon.

Så sprids annonserna

För att sprida sommarjobbsannonserna har en mindre kampanj satts ihop, där före detta sommarjobbare berättar om sina erfarenheter. Kampanjen syns just nu i sociala medier samt på länets bussar och på Örebro och Karlstads universitet.

Sista dag att söka vikariaten är den 29 februari 2024.

Läs mer och se våra lediga sommarjobb

regionvarmland.se/sommarjobb finns mer information.