Vårdgivarwebben / Nyhetsarkiv / Halvdagsutbildningar i ståhjälpmedel med Etac 8–9 december

Halvdagsutbildningar i ståhjälpmedel med Etac 8–9 december

Lär dig mer om Caribou, Meerkat, Toucan och Rabbit.

Hjälpmedelsservice bjuder tillsammans med Etac in till följande halvdagsutbildningar i ståhjälpmedel.

Caribou och Meerkat

Datum: 8 december samt 9 december

Caribou och Meerkat, två ståhjälpmedel från Etacs juniorsortiment som även passar många vuxna. Utbildningen riktar sig till dig som är förskrivare av ståhjälpmedel, både till vuxna, ungdomar och barn.

Mer information om och anmälan till utbildningen i Caribou och Meerkat finns i Etacs informationsblad (pdf) Pdf, 91 kB.

Toucan och Rabbit

Datum: 9 december

Toucan och Rabbit, ståhjälpmedel för personer upp till ungefär 170 cm långa. Används mest till barn och ungdomar. Utbildningen vänder sig främst till dig som är förskrivare och arbetar med barn och ungdomar.

Mer information om och anmälan till utbildningen i Toucan och Rabbit finns i Etacs informationsblad (pdf) Pdf, 152 kB.

Kontakta Region Värmland

För dig som är patient