Vårdgivarwebben / Nyhetsarkiv / Webinar om MEMOplanner med fokus på uppdateringar till generation 4

Kursen ger ny inspiration och ökad kunskap om MEMOplanner.

Webinar om MEMOplanner med fokus på uppdateringar till generation 4

MEMOplanner är ett digitalt hjälpmedel som stödjer många olika kognitiva funktioner såsom tidsupplevelse, tidsorientering, tidsplanering, minne, uppmärksamhet, struktur och planering. Ett tydligt visuellt stöd med många möjligheter till individuella anpassningar/inställningar.

Kursinnehåll

Utbildning MEMOplanner (generation 4). Genomgång av grundläggande funktioner, dess syfte och användningsområde. Fokus kommer att ligga de uppdateringar som skett (nov 2022) men utbildningen kommer även beröra mer grundläggande funktioner. Vid utbildningen kommer ni få tips och råd kring hur man kan ställa in MEMOplannern på olika sätt utifrån användarens behov. Ni kommer också få information om myAbilia, webbtjänsten för att administrera hjälpmedel på distans.

Syfte

Ökad kunskap om MEMOplanner och myAbilia.

Deltagare

Webinaret riktar sig till dig som arbetar som förskrivare. Oavsett tidigare kunskapsnivå, är vårt mål att du ska gå från kursen med ny inspiration och ökad kunskap, samt fått svar på eventuella egna frågor.

Kostnad

Kursen är kostnadsfri. Varmt Välkommen!

Plats, tid och anmälan

Plats: Via Teams. Hjälpmedelsservice Karlstad bjuder in.

Tid: 09.00 - 11.00

Datum: 23 mars 2023