Vårdgivarwebben / Nyhetsarkiv / Viktig uppdatering angående introduktion av ny analysmetod för Mycoplasma genitalium-RNA (PCR)

Med anledning av datatekniska problem har inte analyskatalogen i Cambio Cosmic kunnat uppdateras inför byte till ny analysmetod. Planerat datum för byte var, enligt information i tidigare kundbrev, 23 november 2023 vilket nu måste skjutas på framtiden.

Fram tills dess att problemet är löst ska befintliga provtagningsrutiner och rör användas. Information om datum för driftstart av nya analysen följer i kommande kundbrev.

Viktig uppdatering angående introduktion av ny analysmetod för Mycoplasma genitalium-RNA (PCR) Pdf, 303 kB.

Kontakta Region Värmland

För dig som är patient