Vårdgivarwebben / Nyhetsarkiv / Priset på vaccin blir synligt för alla användare av MittVaccin

Priset på vaccin blir synligt för alla användare av MittVaccin

Vaccination Värmlands verksamheter börjar använda MittVaccin Journals betallösning för fakturering av vissa vaccin med start 20 november 2023.

För att det ska fungera måste priset på vaccin bli synligt även för andra mottagningar inom Region Värmland. Priset blir också synligt för andra vårdgivare som använder Region Värmlands MittVaccin, det vill säga kommuner, privata vårdcentraler enligt vårdvalet och friskolor.

För mottagningar utanför Vaccination Värmlands verksamhet sker ingen annan förändring än att priset är synligt. Fakturering sker även fortsättningsvis endast vid behov genom dagens faktureringslösning. Om fakturering inte ska ske behöver ingen ändring göras.

Priserna kommer bli synliga i MittVaccin några dagar innan Vaccination Värmland tar MittVaccins betallösning i drift.