Vårdgivarwebben / Nyhetsarkiv / Lokala workshops om god och nära vård - från målbild till färdplan

Lokala workshops om god och nära vård - från målbild till färdplan

Under maj månad genomförs lokala workshops runt om i länet i syfte att forma Värmlands gemensamma färdplan för utvecklingen av god och nära vård, hälsa och omsorg.

Workshoparna är en uppföljning av de workshops som ordnades under hösten 2021 som handlade om målbilden och vad som behöver hända för att den ska bli verklighet.

Den här gången möts deltagarna i dialoger kring en påbörjad färdplan: vad gör man redan idag och vad behöver hända för att vi gemensamt ska nå målbilden?

Det som framkommer i dialogerna kommer ligga till grund för länets gemensamma färdplan.

Målgrupp för workshoparna

Målgruppen är verksamhetschefer, enhetschefer och nyckelpersoner inom vård, omsorg, skola, socialtjänst, elevhälsa samt kultur och fritid inom Region Värmland, länets kommuner och privata aktörer i Värmland.

Lokala digitala workshops i hela länet

• 16 maj - Arvika, Eda, Årjäng och Säffle
  • 17 maj - Kil, Hammarö och Forshaga