Vårdgivarwebben / Nyhetsarkiv / Pris för Innovationsförmåga genom samarbete

Åsa Wahlén, verksamhetschef vårdcentralsområde södra Karlstad, Region Värmland, vann den 13 juni pris i kategorin Innovationsförmåga genom samarbete när årets Digitalwell awards delades ut i Karlstad.

Pris för Innovationsförmåga genom samarbete

”Med över 20 års erfarenhet inom offentlig verksamhet, förstår hon de utmaningar som hälso- och sjukvården står inför. Hon strävar ständigt efter att tänka nytt och testa innovativa lösningar för att förbättra vårdkvaliteten”. Det är en del i motiveringen till Åsa Wahlén, verksamhetschef vårdcentralsområde södra Karlstad, Region Värmland, som den 13 juni vann pris i kategorin Innovationsförmåga genom samarbete när årets Digitalwell awards delades ut i Karlstad.

I Sverige finns många initiativ som stärker utvecklingen av framtidens digitala tjänster för hälsa. För att lyfta fram personer och initiativ som bidrar till framtidens hälsoinnovationer arrangeras Digitalwell award. Årets event hölls i Karlstad torsdagen den 13 juni.

Priset delas ut i fyra kategorier utifrån fokusområden inom Digitalwell arena och Åsa var nominerad inom området Innovationsförmåga genom samarbete: för att gynna en kultur som göder innovation behövs det flera aktörer som jobbar tillsammans. Priset delas ut till ett initiativ som genom gemensamma ansträngningar har åstadkommit resultat som inte hade varit möjligt för den enskilda parten.

– Jag är stolt och glad över detta pris, säger Åsa Wahlén. Visst jag håller i en del trådar och är bra på att länka samman olika kompetenser, men det är genom engagerade och drivna medarbetare förändring sker. Det finns många i min närhet som jag vill dela denna utmärkelse med.

Nomineringen

Åsa Wahlén står för ett ledarskap som driver förändring genom samarbete och kreativitet. Med över 20 års erfarenhet inom offentlig verksamhet, förstår hon de utmaningar som hälso- och sjukvården står inför. Hon strävar ständigt efter att tänka nytt och testa innovativa lösningar för att förbättra vårdkvaliteten. Genom att främja en kultur av samarbete och lärande arbetar Åsa Wahlén för att introducera nya digitala verktyg som kan underlätta patienternas behandling och förståelse. Hennes engagemang för att främja innovation och samarbete inom vården gör henne värdig en nominering för detta pris.

Digitalwell arena och awards

Digitalwell award delas ut i fyra kategorier utifrån fokusområden inom Digitalwell arena. Digitalwell award administreras av Stiftelsen Compare

Mer information om Digitalwell arena och awards (digitalwellarena.se)