Start /Nyhetsarkiv /Inspirationsmånad i november om god och nära vård, hälsa och omsorg

Under november är det inspirationsmånad om arbetet med god och nära vård, hälsa och omsorg i Värmland.

Inspirationsmånad i november om god och nära vård, hälsa och omsorg

I november arrangeras aktiviteter på temat nära vård samlat under en inspirationsmånad. Syftet är att lyfta goda exempel på vad som pågår i omställningen i Värmland, att mötas kring gemensamma utmaningar, skapa gemensam förståelse för omställningen och sprida kunskap. Arrangemangen innebär främst digitala seminarier för att underlätta för medarbetare att ta del av.

Månaden ersätter den inspirationskonferens som arrangerats tidigare år.

Aktiviteterna är främst riktade till baspersonal, chefer, verksamhetsutvecklare samt övriga intresserade inom verksamhetsområdena vård- och omsorg, hälso- och sjukvård, skola och elevhälsa samt socialtjänst i region och kommuner.

Sidan uppdateras med fler programpunkter så håll utkik!

Programpunkter under inspirationsmånaden (Vårdgivarwebben)

Symbol: Framtidens Värmland. Tillsammans utvecklar vi god och nära vård, hälsa och omsorg.

Inspirationsmånad nära vård, hälsa och omsorg

Inspirationsmånaden är ett exempel på Värmlands arbete för att nå god och nära vård, hälsa och omsorg.

Arrangörer av inspirationsmånaden är samordningsgruppen nära vård tillsammans med den stödstruktur som stöttar arbete.

Samordningsgrupp för omställningen

Nära vård är en nationell omställning som handlar om att flytta vård, hälsa och omsorg närmare invånarna, en nödvändig utveckling för att klara av utmaningen med en förändrad befolkningssammansättning som innebär att färre personer ska ta hand om fler i framtiden. Arbetet drivs tillsammans av Region Värmland och Värmlands 16 kommuner.

Läs mer på:

regionvarmland.se/naravard