Vårdgivarwebben / Nyhetsarkiv / På gång inom psykisk hälsa och suicidprevention

På gång inom psykisk hälsa och suicidprevention

Det senaste nyhetsbrevet från uppdrag psykisk hälsa från SKR, tips på föreläsningar och en påminnelse om att uppmärksamma aktiviteter under höstens fokusmånad i länet.

SKR:s nyhetsbrev

SKR:s nyhetsbrev för april kring uppdrag psykisk hälsa (editnews.com)

Aktuella föreläsningar och seminarier

Nationell strategi inom psykisk hälsa och suicidprevention

På den här sidan (fhm.se) finns filmer från arbetet med att ta fram underlag inför den kommande nationella strategi inom psykisk hälsa och suicidprevention.

Uppmärksamma aktiviteter under höstens fokusmånad

10 september – 10 oktober ordnas en fokusmånad i länet om psykisk hälsa och suicidprevention. Planerar ni några aktiviteter under denna period i er kommun eller verksamhet? Kontakta då koordinatorerna Sophia Ahlm, sophia.alm@karlstad.se eller Anna-Carin Johansson anna-carin.johansson@regionvarmland.se om ni vill ha hjälp att sprida och uppmärksamma aktiviteterna.