Inget om oss utan oss! Konferens om brukarinflytande 11 november

Välkommen till en som ger inspiration och praktisk hjälp i arbetet med delaktighet och inflytande för patienter, brukare och anhöriga. Vi ses den 11 november 2024!

Region Värmland ordnar tillsammans med NSPH Värmland (Nationell samverkan för psykisk hälsa) en dag med inflytande och delaktighet i fokus. Under dagen varvas inspirerande föreläsningar med praktiskt arbete. Vid stationer finns olika kompetenser för att guida vidare i era specifika utmaningar, idéer och pågående arbete.

Ta gärna med flera personer från era verksamheter och representanter från de målgrupper ni jobbar med, till exempel företrädare för inflytanderåd eller egenerfaren i utvecklingsarbete.

Under dagen får du bland annat ta del av

• Patient- och brukarforum
  • Ungas inflytande
  • Forskning kring userinvolve
  • Peer support
  • Handbok i brukarinflytande
  • Återhämtningsguiden
  • E-utbildningen Stigma
  • Träffa föreningar (inom psykisk hälsa och beroende) och egenerfarna

Tid och plats

Måndagen den 11 november klockan 9.30-15.30 (fika och registrering från kl. 9.00) på Elite Stadshotell i Karlstad, Franska salen.

Ingen deltagaravgift, konferensen finansieras av stimulansmedel för brukarinflytande.

Anmälan och frågor

Anmäl dig senast 25 oktober via https://link.webropol.com/ep/inflytande

Mejla eventuella frågor till lina.larhult@regionvarmland.se