Tillfälligt längre köer vid telefonbokning

Värmlandstrafiks beställningscentral har precis börjat jobba i ett helt nytt beställnings- och trafikplaneringssystem för servicetrafiken. Det innebär just nu att vi har ett extra högt bokningstryck och att det är längre kötider än normalt för dig som ringer och bokar servicetrafik, alltså färdtjänst, sjukresor och anropsstyrda resor.

För att vi ska kunna ge dig den bästa servicen ber vi dig att vänta med att boka resor som ligger mer än en vecka fram i tiden.

Vi är många som jobbar hårt för att allt ska fungera så smidigt som möjligt från start. Men, som med alla större förändringar, kan det ta lite tid innan allt sitter på plats.

Vi hoppas på din förståelse – och tackar redan nu för ditt tålamod medan vi ställer om för framtiden.

Till startsidan

Femtimmarsbiljett

Femtimmarsbiljetten ger fem timmars resande på våra bussar och tåg i hela länet, både i regiontrafik och tätortstrafik.

Tre kollegor jobbar ombord på tåg

Biljetten laddas på ett engångskort och du väljer själv när den ska aktiveras.

Hur beställer jag Femtimmarsbiljetten?

För att beställa Femtimmarsbiljett behöver du vara företagskund hos oss.

Kontakt

Om du har frågor eller funderingar om tjänsteresor eller företagsprodukter är du alltid välkommen att höra av dig till
Katrin Berggren.
Telefon: 010-832 81 21
E-post: kollektivtrafik.foretag@regionvarmland.se

Vanliga frågor och svar

Ja, kortämnet sorteras som papper.

Nej, det gäller inte på SJ-tåg.

Sidan uppdaterad

Hjälpte sidan dig?