Folkhögskolor i Värmland / Nyhetsarkiv / Folkdräkter i Nordmarken

Kvinna i folkdräkt Östervallskog

Folkdräkter i Nordmarken

Välkommen på en föreläsning med Carina Olsson om Nordmarkens folkdräkter, tisdag den 22 oktober.

Carina Olsson har en gedigen bakgrund inom det värmländska slöjdhantverket. I 39 år arbetade hon som länshemslöjdskonsulent och har även fått H.M. Konungens medalj i 5:e storleken i högblått band ”för betydande insatser inom värmländskt slöjdhantverk”.  2007  valdes hon till Årets värmlänning och har även tilldelats Hemslöjdsföreningarnas Riksförbunds förtjänstmedalj som belönar framstående insatser inom hemslöjdens område, för främjande av hemslöjd eller för mångårigt och skickligt hemslöjdsarbete.

Tid och plats

Datum: Tisdag 22 oktober, klockan 18:00

Plats: Hawaiisalen, ingång hus 2B, Kyrkeruds folkhögskola, Årjäng

Föreläsningen är kostnadsfri och öppna för allmänheten. Ingen föranmälan krävs.

Mer information

Föreläsningen är en del av Allsköns Kultur i Årjängs kommun som förenar all typ av kultur i ett och samma evenemang. Allsköns kultur arrangeras mellan den 16-25 oktober av Årjängs kommun, Svenska kyrkan Nordmarkens pastorat och Kyrkeruds folkhögskola.

Allsköns kultur 16-25 oktober 2024 (arjang.se)