Region Värmland logga

Uppgradering Sesam 2, Visma webSesam och webSesam

Tisdagen 21 november klockan 15.00 kommer Sesam 2, Visma webSesam och webSesam, att stängas ner för att kunna uppgraderas till version 2023.3.

Från klockan 15.00 och resten av kvällen går det därför inte att arbeta i något av systemen. Samtliga system beräknas kunna användas som vanligt dagen efter.

Information

Under rubriken Relaterat, nedan, och via respektive sidor hittar du releasenotes som beskriver vilka förändringar och förbättringar som gjorts i systemet. Denna uppgradering innehåller ett par förbättringar i Visma webSesam som vi väntat på så titta gärna igenom dokumentet. Bland annat kommer det nu äntligen att finnas en klickbar länk i alla inkommande meddelanden i Visma webSesam för att kunna komma direkt in på den order som meddelandet avser.

sesamsystem@regionvarmland.se