Sesam 2
Sesam 2 är ett verksamhetssystem för hantering av hjälpmedel.
Här sker hela kedjan från att söka fram aktuellt hjälpmedel och beställning till inköp och fakturering. Andra funktioner i Sesam 2 är exempelvis hantering av arbetsordrar och ta fram statistik. De flesta förskrivare beställer och förskriver i den webbaserade beställningsportalen Visma webSesam och sen sker den fortsatta hanteringen i Sesam 2.
Behörighet
För att få tillgång till systemet måste närmast ansvarig chef skicka in en ansökan om licens.
Instruktioner
- Arbetsyta, navigering och grundfunktioner (pdf) Pdf, 311 kB.
- Översikter (pdf) Pdf, 352 kB.
- Aktivitetsöversikt - att söka fram aktiviteter (pdf) Pdf, 578 kB.
- Förklaring av ordertyper (pdf) Pdf, 453 kB.
- Skapa aktivitet (arbetsorder) (pdf) Pdf, 1 MB.
- Skapa resurstilldelning (pdf) Pdf, 895 kB.
- Snabbinventering (pdf) Pdf, 125 kB.
- Beställning, lagerflytt, förskrivning (pdf) Pdf, 327 kB.
- Retur från okänd (pdf) Pdf, 133 kB.
- Skrota individartikel (pdf) Pdf, 132 kB.
- Ångra skrotning av individ (pdf) Pdf, 131 kB.
- Flytt av hjälpmedel mellan kommuner (pdf) Pdf, 793 kB.
- Avsluta aktiviteter (pdf) Pdf, 153 kB.
Releasenotes
Ta del av releasenotes som beskriver vilka förändringar och förbättringar som gjorts i systemet.
Reservrutin
Enligt Region Värmlands regionala beredskapsplan ska verksamheterna ha en reservrutin för att minska de verksamhesstörande effekterna vid oplanerade driftavbrott.
Krisberedskap vid oplanerade driftavbrott Sesam 2, webSesam och Visma webSesam
Kontakt
Support, frågor och licenser
E-post: sesamsystem@regionvarmland.se.
Inköp av hjälpmedel
Susanne Björlin Norberg
Telefon: 010-831 71 57
E-post: susanne.bjorlin.norberg@regionvarmland.se