Sesam2
Sesam 2 är ett verksamhetssystem för hantering av hjälpmedel.
Här sker hela kedjan från att söka fram aktuellt hjälpmedel och beställning till inköp och fakturering. Andra funktioner i Sesam 2 är exempelvis hantering av arbetsordrar och ta fram statistik. De flesta förskrivare beställer och förskriver i den webbaserade beställningsportalen Visma webSesam och sen sker den fortsatta hanteringen i Sesam 2.
Behörighet
För att få tillgång till systemet måste närmast ansvarig chef skicka in en ansökan om licens.
Instruktioner för Sesam 2
- Navigering och grundfunktioner (pdf) Pdf, 1 MB.
- Översikter (pdf) Pdf, 1 MB.
- Aktivitetsöversikt - att söka fram aktiviteter (pdf) Pdf, 578 kB.
- Förklaring av ordertyper (pdf) Pdf, 453 kB.
- Skapa aktivitet (arbetsorder) (pdf) Pdf, 1 MB.
- Skapa resurstilldelning (pdf) Pdf, 895 kB.
- Beställning, lagerflytt, förskrivning (pdf) Pdf, 537 kB.
- Retur från okänd (pdf) Pdf, 479 kB.
- Skrota individ (pdf) Pdf, 402 kB.
- Ångra skrotning av individ (pdf) Pdf, 525 kB.
Reservrutin
Enligt Region Värmlands regionala beredskapsplan ska verksamheterna ha en reservrutin för att minska de verksamhesstörande effekterna vid oplanerade driftavbrott.
Reservrutin Sesam 2 samt beställningsportalerna webSesam och Visma webSesam (pdf) Pdf, 105 kB.
Support, frågor och licenser
Skicka dina ärenden till sesamsystem@regionvarmland.se.
Inköp av hjälpmedel
Skicka dina frågor om inköp av hjälpmedel till Susanne Björlin Norberg.
Telefon: 010-831 71 57
E-post: susanne.bjorlin.norberg@regionvarmland.se