Instruktionsbok

Förskrivning av inkontinenshjälpmedel

Retur och reklamation

Om vad som gäller vid retur och reklamation av produkter.

Att tänka på vid retur och reklamation

En produkt ska reklameras inom 8 dagar efter produktens mottagande.

Om retur sker på grund av felbeställning har du som förskrivare och eller patienten rätt att returnera produkten i obruten inneförpackning. Produkten krediteras, men frakt och logistik betalas av beställarenheten. Det går inte att returnera överblivna produkter eller produkter som inte är upphandlade

Kontakta OneMeds kundsupport

Fel produkt eller trasig transportförpackning vid levernas

Kontakta OneMed om leveransen innehåller fel produkt eller om förpackningen är trasig. OneMed står för fraktkostnaden om fel produkt eller trasig förpackning levererats.

Kontakta OneMeds kundsupport

Defekt eller trasig produkt

Om en produkt är defekt eller trasig kontaktar du vår konsulent. Samma sak gäller om defekter upptäcks eller uppstår vid användning.

Meddela inkontinensvårdens konsulent

Skicka följande information till vår konsulent:

  • Artikelnummer på produkten.
  • Kartongens lotnummer.
  • Patientens namn.
  • Förskrivarens namn och mejladress.
  • Kort sammanfattning om vad som hänt: Var produkten trasig när den packades upp? Upptäcktes felet i samband med användning? På vilket sätt är produkten defekt?

Kom ihåg! Spara produkt och och eventuell tillhörande kartong.

Kontakta inkontinensvårdens konsulent

Rapportera fel och avvikelser

Vid problem med beställning och eller leverans ska du göra en felrapport.

Kontakta inkontinensvårdens konsulent