Till startsidan
Start /Res med oss /Sjukresor och färdtjänst /Felaktiga fakturor för färdtjänst

Felaktiga fakturor för färdtjänst

Nyligen skickade Region Värmland felaktiga fakturor till många färdtjänstkunder. Fakturan för maj månads egenavgift för färdtjänst skickades ut på nytt i stället för fakturan för juni. Så här gör du om du fått en felaktig faktura.

Vilka faturor gäller det?

De felaktiga fakturorna har:

Fakturadatum 2024-07-16 och förfallodatum 2024-08-16.

Vad ska jag göra om jag inte betalat fakturan?

Har du fått en felaktig faktura (som är en dubblett för maj månad), men ännu inte betalat den, ber vi dig att bortse från den och kasta den.

Vad ska jag göra om jag har betalat fakturan?

Om du redan har betalat fakturan ber vi dig att höra av dig till Region Värmland så att du kan få pengarna tillbaka.

Kontakta oss via e-post eller telefon

Mejla till kollektivtrafik.fakturafragor@regionvarmland.se eller ring oss på telefonnummer 076-224 26 14. Våra telefontider är måndag till torsdag, klockan 09.00-15.00 (lunchstängt klockan 12.00-13.00).

När du hör av dig till oss behöver vi veta:

  • Ditt namn.
  • Fakturanummer.
  • Din bank samt bankkonto inklusive clearingnummer dit du vill ha dina pengar insatta.

Fakturan för egenavgift för färdtjänst juni månad har ännu inte skickats ut. Den kommer inom de närmsta veckorna.

Vi ber om ursäkt för detta misstag och vill gärna hjälpa dig med en återbetalning så snart som möjligt.

Du som reser med färdtjänst i Karlstads kommun berörs inte av detta.

Sidan uppdaterad

Hjälpte sidan dig?