Folkhögskolor i Värmland / Nyhetsarkiv / Vård- och omsorgskursen certifierad av Vård- och omsorgscollege

Vård- och omsorgskursen certifierad av Vård- och omsorgscollege

Vår utbildning vård och omsorg är från och med våren 2021 en del av Vård- och omsorgscollege. Det är en certifierad samverkan som är en kvalitetsstämpel för jobb och utbildning inom vård och omsorg.

För att få kallas Vård- och omsorgscollege ska vissa kvalitetskriterier vara uppfyllda. Vård- och omsorgscollege är ett samarbete mellan arbetslivet och utbildningsanordnare. Du som utbildar dig inom Vård- och omsorgscollege får ett diplom som visar att du har gått en kvalitetssäkrad utbildning och har den kompetens som arbetsmarknaden vill ha.  Diplomet visar också att du har gått en utbildning som är kvalitetssäkrad genom samverkan och är en merit när du söker arbete.

Inom Vård och omsorgscollege Torsby-Sunne samarbetar arbetsgivare, gymnasieutbildning och vuxenutbildning i kommunerna Torsby och Sunne med Region Värmland och fackförbundet Kommunal.