Folkhögskolor i Värmland / Nyhetsarkiv / Välkommen på konsert med Flauguissimo Duo

Musikerna Johan Löfving och Yu-Wei Hu

Välkommen på konsert med Flauguissimo Duo

Wermland Early Music Festival presenterar det bästa inom tidig musik för den värmländska publiken! På en lunchkonsert på Kyrkerud får ni möta Johan Löfving och Yu-Wei Hu med deras unika instrument och spännande musik. Denna gång får vi följa med på en resa till London och uppleva hur det kanske lät i både hemmens och slottens salonger.

Wermland Early Music är ett nystartat initiativ som verkar för att sprida intresset för tidig musik i Värmlands Län med omnejd.

Genom att organisera konserter med världsartister vill de sätta Värmland på kartan som en region där tidig musik i alla dess former är en självklar del av det kulturella livet.

Tid och plats

Datum och tid: Tisdag 5 mars, klockan 13:00

Plats: Hawaiisalen, ingång hus 2B, Kyrkeruds folkhögskola, Årjäng

Alla är välkomna

Konserten är kostnadsfria och öppna för allmänheten. Ingen föranmälan krävs.

Konserten görs i samarbete med Wermland Early Music Festival, Kyrkeruds folkhögskola och Årjängs kommun